Zespół

Andrzej J. Piotrowski zajmuje się od przeszło 20 lat profesjonalnie analizą, kreowaniem rozwiązań makro i mikroekonomicznych w sektorze telekomunikacyjnym oraz doradztwem strategicznym w sektorze telekomunikacji i technik informacyjnych. W 1989 roku zainicjował dyskusję nad wprowadzeniem w Polsce telefonii mobilnej organizując konferencję „Telefonia komórkowa – mit czy paląca potrzeba”. Współzałożyciel Fundacji „Telefony Polskie” i pierwszy prezes Zarządu Fundacji. Kierował też zespołem specjalistów związanych z Instytutem Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej w ramach Fundacji „Telefony Polskie”. Zespół ten sporządził propozycję programu rozwiązywania problemów w telefonizacji wsi zaakceptowaną przez Komisję Wspólnot Europejskich (KWE). W 1990 roku został powołany przez KWE na przewodniczącego międzynarodowej grupy ekspertów realizujących Studium Wykonalności dla pilotażowego projektu operatorów lokalnych na terenach słabo zurbanizowanych (wiejskich). Wynik studium spowodował wybór trzech pilotażowych regionów i przekazanie przez KWE 6 mln ECU na realizację projektu oraz wskazanie Andrzeja J. Piotrowskiego jako Dyrektora Generalnego Programu. Zrealizowane przedsięwzięcia (z wkładem TPSA w naturze w postaci infrastruktury) okazały się skuteczne w rozwiązywaniu problemów na obszarach o słabej sile nabywczej i jako spółki zależne od Skarbu Państwa funkcjonowały generując dochód do roku 2012, gdy MSP zbyło swoje udziały podmiotom prywatnym.

Pracownik naukowy Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca OLYMPUSA Szkoły Wyższej im. R. Kudlińskiego, a od roku 1998 prorektor tej uczelni.

Ukończył studia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego (magister ekonomii, 1977); po studiach rozpoczął pracę naukową na wydziale Nauk Ekonomicznych UW. Cztery lata później podjął studia na Nowojorskim Uniwersytecie Stanowym w Stony Brook na Wydziale Ekonomii (MA in Economics i 42 kredyty doktorskie, 1984). W roku 1988 obronił doktorat z ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim.

W 1991 r. w ramach wizytacji wykładał na Uniwersytecie Sussex, School of European Studies w Brighton w Wielkiej Brytanii. W latach 1992-1998 pełnił funkcję Dyrektora Generalnego Centrum im. Adama Smitha, a do 2006 pozostaje w jego Zarządzie. Od 2000 roku wykłada również w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW. Długoletni koordynator i promotor europejskich programów Tempus i Socrates-Erasmus na WNE UW.

W latach 1991 1997 prowadził zajęcia z makro i mikroekonomii na Międzynarodowej Letniej Szkole Ekonomii w Kortowie w języku angielskim – współpraca m.in. z prof. Hallem Varianem, Carlem Simonem, Guillermo Calvo, Ronem Jonesem; od 1997 współpracuje z Fraser Institute, Vancouver, Kanada przy kompilacji Indeksu Wolności Gospodarczej (EFI).
Ma na swoim koncie kilkadziesiąt wizyt naukowych w krajach Europy, Azji i obu Ameryk. Publikował m.in. w wydawnictwach Routledge, Praeger, PWN.

Jest członkiem   założycielem Towarzystwa Ekonomistów Polskich, absolwentem Salzburg Seminar in American Studies; był m.in. stypendystą NATO (NATO Fellowship in Democratic Institutions), Fundacji Körbera, Niemcy (Europa-Stipendium des Bundespräsidenten), Fundacji Kościuszkowskiej, USA oraz International Research & Exchanges Board (IREX) - USA. Przez dwa lata (1998-2000) był członkiem Rady Nadzorczej Paged SA jako reprezentant Skarbu Państwa, a do 2002 r. konsultantem międzynarodowym pisma „Europe-Asia Studies” (poprzednio „Soviet Studies”).  Zasiada w polskim komitecie Fundacji Dekaban-Liddle. 

Pasjonuje się muzyką, zwłaszcza  jazzową. Uprawia narciarstwo alpejskie, tenis i pływanie; w młodości trenował lekką atletykę. 

Ma żonę i dwoje dzieci.

Specjalność: Ekonomia

 

Jeden z założycieli Zespołu Badań nad Myślą Konserwatywną i Liberalną (1984) na Uniwersytecie Warszawskim. Współinicjator i redaktor drugoobiegowego pisma politycznego Dodruk (1986). Współzałożyciel i członek Zarządu Towarzystwa Gospodarczego w Warszawie (1986-1989). Założył wraz z Mirosławem Dzielskim i Aleksandrem Paszyńskim Akcję Gospodarczą, która skupiała opozycję ekonomiczną końca lat 80. oraz był członkiem jej zarządu (1988-1989). Główny inicjator i prezydent Centrum im. Adama Smitha (od roku 1989). Jeden z założycieli (1996) i członek Zarządu Transparency International Polska (do 2003). 

Specjalność: ekonomia

Dyrektor ds. marketingu i rozwoju kanałów, Canal+ Cyfrowy. W firmie od 2011 r. Przed objęciem obecnej funkcji, kierowała działem marketingu Paged Meble, gdzie odpowiadała za komunikację marek Paged Meble, Woodways, Meble Jarocin. Wcześniej  kierowała marketingiem CenterNet SA. i doradzała zarządowi Grey Group. Pracowała też w TVN jako manager zespołu strategii i produktów reklamowych TVN 24, kanałów tematycznych, a następnie manager zespołu strategii rozwoju i wsparcia sprzedaży TVN. Jest autorką strategii komunikacji dla takich marek jak m.in. Gatta, Bartek, Koncern Nafowy Lotos, Gerber, Trójka Polskie Radio, Jedynka Polskie Radio

Dr Anna Wieczorek czynnie wykonuje wyuczone zawody architekta , urbanisty i pedagoga, ze wskazaniem na zawód urbanisty jako podstawowy.

W zawodzie urbanisty zajmuje się przede wszystkim  wykonywaniem projektów aktów prawa miejscowego jakimi są miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego ( źródło prawa w rozumieniu art. 87 Konstytucji RP ) oraz innych opracowań niezbędnych w procesie inwestycyjnym. Ma na swoim koncie autorstwo kilkudziesięciu planów miejscowych, z których większość aktualnie obowiązuje i stanowi podstawę do wydawania pozwoleń na budowę. W dziedzinie architektury specjalizuje się w drobnych formach – np. domki jednorodzinne, wnętrza o niepowtarzalnym chatakterze.

Ponadto prowadzi działalność społeczną na rzecz

-        radykalnego uproszczenia polskiego systemu podatkowego oraz obniżenia podatków w Polsce,

-         radykalnego uproszczenia polskiego systemu  prawnego w dziedzinie planowania i gospodarowania przestrzenią, budownictwa i ochrony środowiska,

-        równego statusu kobiet i meżczyzn.

Hobby to malowanie i rysunek odręczny, zbieranie starych map i umiejętność ich odczytywania, podróże, wspinaczki górskie, jazda na rowerze. Nie gardzi jedzeniem w dobrej restauracji i wieczorem w operze.

Antoni Łepkowski- ur. 13.09.1959 roku, adwokat w Izbie Adwokackiej w Warszawie od 1991 roku, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW (1977 - 1982), współzałożyciel Niezaleznego Zrzeszenia Studentów (1980). W latach 1984 - 1988 uczestniczy aktywnie w podziemiu wydawniczym, jako redaktor ("Dodruk") i autor licznych publicystycznych tekstów politycznych pod pseudonimem Aleksander Smulski ("Dodruk", "Myśl Niezależna", "Krytyka"). Od początku lat dziewięćdziesiatych aktywny działacz samorządu adwokackiego (m.in. członek Naczelnej Rady Adwokackiej, sędzia Wyższego Sądu Dyscyplinarnego). Jako adwokat specjalizuje się w prawie gospodarczym. Uczestniczył w licznych znanych procesach sądowych z tej dziedziny. Ekspert Centrum im. Adama Smitha, współautor projektów legislacyjnych Centrum, komentator prawniczy w mediach.

CEO, założyciel iTraff Technology, Chief Folk w arekskuza.com. Założył Totutam.pl. Pracował jako Project Manager w Harte-Hanks, Pennysaverusa, Google, Facebook.

W latach 80. dzialacz podziemnej opozycji, redaktor i wydawca prasy i wydawnictw drugiego obiegu. Laureat Nagrody im. Po Prostu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W latach 1989-95 w USA, redaktor w prasie polonijnej oraz manager w agencji marketingowej. Po powrocie do Polski m.in. dyrektor sprzedazy RMF FM, zalozyciel firmy szkoleniowej Midwest ITSE oraz agencji public relations MMT Managment, którą aktualnie kieruje. Od roku 2005 ekspert ds. mediów i komunikacji i członek Zarządu Centrum im. Adama Smitha. Troje dzieci. 

Hobby: podróże, kuchnia, przedsiębiorczość.

Absolwentka Politechniki Warszawskiej. Następnie na tej samej Politechnice  ukończyła  dwuletnie Podyplomowe Studium Urbanistyki, Studium Doskonalenia Pedagogicznego oraz uzyskała dyplom doktora nauk technicznych.Posiada uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym. Ekspert w dziedzinie architektury i miejscowego planowania zagospodarowania

Doktor psychologii, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, pracownik Wydziału Psychologii UW.  Współpracuje z wieloma uczelniami międzynarodowymi, min. z: University of Washington (Seattle, USA), Southwest Texas University (USA), Uniwersytetem w Tilburgu (Holandia). Autorka wielu książek i artykułów z zakresu badań marketingowych i zachowań konsumenckich,  m.in. „Zogniskowane wywiady grupowe – jakościowa metoda badań marketingowych”, „Utajone postawy konsumenckie”, „Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej”, „Badania marketingowe – od teorii do praktyki”. 

W latach 2003-07 prezes Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii (PTBRiO). 

Prezes i właściciel firmy badań marketingowych Dom Badawczy Maison. 

Specjalność: Psychologia ekonomiczna

Strony